woensdag 9 december 2009

en nu verder...

Vandaag met de Neurochirurg de uitkomsten van de controle MRI-scan van afgelopen dinsdag doorgenomen. De tweede operatie was nodig om resten op te ruimen die bij de eerste operatie waren blijven zitten en het lekje tussen mijn voorhoofdsholte en mijn hersenpan te dichten. Dat was gevaarlijk en zo was er teveel blijven staan om met chemo of bestraling uit te weg te ruimen. De Neurochirurg was tevreden met het resultaat. De tumor is optimaal opgeruimd waardoor de nabehandeling een stuk effectiever zou kunnen gaan. In mijn hoofd is alles nog pijn, vocht stroomt tussen gaten en holtes en losse botjes. Het is geen gehoor. De "zakken vloeistof" worden met ca 80 nietjes, krammen en hechtingen op zijn plek gehouden

Het Beest is getypeerd als een graad IV Glioblastoma Multiforme: agressief, maar is nu wel bij de tweede stap goed opgeruimd. Het zou met nabehandeling: 30 dgn bestraling en 30 dgn chemo onder de knie te krijgen moeten zijn. En dan de weg terug omhoog. Dus flink ertegenaan; we zijn er nog niet en het gaat nog wel tot half februari duren voor we de volgende stap kunnen zetten. Morgen gaan we e.e.a. uittekenen en aanmeten (masker
En mijn witte tulband (Mik zegt petje van Indiase politieman op het bureau) is vanmorgen af gegaan. De nietjes beginnen te trekken en te jeuken; ze liggen nu bloot. Nog een paar dagen en ze kunnen er uit; dan moet de huid het kunnen houden.
Het drukverband dat alles op zijn plek moest houden hield het niet. Enne... krabben mag voorlopig nog niet.